Tredje Advent

Hello everyone
Här är det fullt upp med att plugga inför exams som är på onsdag och torsdag. Har haft en helvetesvecka så det är skönt att den snart är över. Har faktiskt aldrig varit med om något så psykiskt och fysiskt påfrestande på väldigt länge som föregående vecka. Förstår inte att inte fler studenter bränner ut sig här? Eller det kanske de gör, men ingen pratar om det. Inte vet jag, men helt allvarligt tycker jag inte att det här systemet är bra.
Deras system går ungefär ut på att den som är bäst på att hantera sin tid (dvs. studerar i 8 h per dag, utöver de 10 lektionstimmar man har i veckan) och lyckas kombinera att lämna in uppsatser, uppgifter och plugga inför exams.
Så ta mig tillexempel. Dessa två veckor har jag inlämning på:
  • 15 sidor uppsats i Women & Pop Culture
  • 10 sidor uppsats i Criminology
  • 10 sidor uppsats i Kinship & Marriage
  • Online Quiz i Sociology
  • Uppgift i Sociology
  • Stor inlämningsuppgift i Sociology. Inte uppsats, men nästan.
  • Exams i Sociology (5 sidor studyguide att göra)
  • Exams i Criminology (10 sidor studyguide att göra)
  • Exams i Kinship & Marriage (10 sidor studyguide att göra)
Det är ungefär som en akademisk hinderbana de satt upp i slutet av kursen som de kräver att man ska klara av precis INNAN man ska tävla i OS. Okej. dåligt exempel att jämföra OS med att plugga. Men ni fattar? Kunde de inte satt allt detta för en vecka sedan tycker man...
 
 
Hur kan man lära sig saker om allt handlar om hur mycket information man lyckas trycka in hjärnan på kortast möjliga tid?
 
Och nej, jag har inte ens börjat plugga för exams än för jag har inte haft tid helt enkelt.
Första är på onsdag. Andra två på torsdag, Och efter det ska jag hinna flytta.
Återkommer eventuellt efter torsdag. Om jag överlevt det vill säga.
 

 



Kommentarer
Hanna

Stacckare, fy vad jobbigt!

2012-12-16 - 13:02:53 LÄNK: http://hannacornelia.blogspot.com
Syrran

Skulle aldrig palla att ha så mycket! Flytta? Var då? kram

2012-12-17 - 09:08:39
Sonny

Vars flyttar du?

2012-12-17 - 17:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback