Football

Jag och Sofie har de senaste dagarna fått en chrash course i Amerikansk Fotboll, även kallat Football här. Det började med att Kendra, som är Sofies roomie, bjöd in oss till hennes brors high school fotballmatch som tog plats ca 10 min från St. Peter i en stad som heter Le Sueur. Roligt nog så vann hennes brors lag mot motståndarna. Vi fick oss en liten genomgång av reglerna av hennes släktingar, fast det är fortfarande lite oklart hur det går till, haha!
 
Igår söndag åkte jag, Sofie och en massa andra Gustavus elever in till the Cities för att kolla på en NFL match mellan Minnesota Vikings mot San Fransisco 49:ers. Det var verkligen en upplevelse, var precis som jag förväntat mig att det skulle vara. Folk är verkligen riktiga supportrar här! För att inte vara sämre än de andra supportrarna köpte vi varsin Minnesota Vikings keps, haha! Tydligen så trodde alla att The Vikings skulle förlora, för dem är tydligen inge bra iår och dessutom så spelade dem mot The 49:ers som är bland dem bästa i landet, överraskande nog så vann Vikings! Det var kul, hela arenan blev helt vild!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentarer
Emmser

Fasen vad mycket folk! Ser häftigt ut! Puss och kram på dig vännen.

Svar: JAO! Tycker vi borde försöka se en match när ni kommer, hade varit så himla kul!
aventyriminnesota.blogg.se

2012-09-24 - 19:54:11
Lise

Du får inte komma hem och älska collegetröjor och flippisar (eller jag minns visst Colombia. Grå Uppsalatröja. Flippisar. Leggings. Redan fail. Nä.) Behåll stilen fina! Haa

Svar: Haha, vet du hur bekväm man blir? Standardkläderna för de flesta amerikaner är: Collegetröja med Gustavus-text, shorts och flipflops. Klart! Haha!
aventyriminnesota.blogg.se

2012-09-25 - 08:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback